2016-08-18 - Bouw - stand van zaken

- binnen
- buiten
- nutsvoorzieningen

Wekelijks houden we werfvergadering met de projectleider, de werfleider en de architect.
Stand van zaken :

• Het gele gebouw is volledig afgebroken. Hierbij ontdekten we een extra waterput.

• De riolering - toiletten naar de straat toe - wordt verbeterd.

• Binnen is het vaste meubilair uit de klassen op de eerste verdieping weggehaald.
    Tussenmuren in hout zijn weggebroken. De zolder is volledig leeg.

• Gas, water en elektriciteit zijn momenteel afgesloten.

• De gasketel in K3A is ontmanteld en uitgebroken. De klasvloer is er uitgebroken om een betonplaat te kunnen gieten.
    Alles wordt in gereedheid gebracht om de bodemplaat in de kelders te verstevigen.

• Grenzend aan de turnzaal wordt een lokaal omgevormd tot nieuwe stookruimte. De nieuwe gasketel zal de lokalen - Frans Vekemansstraat verwarmen.
    Hiervoor wordt een nieuwe gastoevoer voorzien. De turnzaal wordt tijdelijk verkleind om de werken te kunnen uitvoeren.

• Een voorlopige internetlijn is gelegd naar de blauwe school.

• Een voorlopig wateraftakpunt wordt naar de blauwe school getrokken.

• Nog één of twee weken en het zadeldak van de zolderverdieping wordt afgebroken. Dan komt ook de grote werfkraan.
    Spannend !